Wspieranie liderów APAC, biznesu kształtującego elektryczny świat.
Potrzeba biznesowa
Społeczność liderów APAC zidentyfikowała potrzebę szkolenia on-line w zakresie aspektów przywództwa w kryzysie (był to maj 2020 r. – świat zmagał się z nagłym wpływem Covid).
Organizacja, dzięki nieformalnym informacjom zwrotnym z różnych poziomów, słyszała, że liderzy zdecydowanie zarządzają tylko wynikami i liczbami, co źle wpływało na morale pracowników.
Ponieważ pandemia w jakiś sposób dotknęła wszystkich, pracownicy oczekiwali, że liderzy wykażą się większym zrozumieniem dla kwestii ludzkich i większym współczuciem.
Ponadto, ponieważ fizyczne spotkania / interakcje zostały wstrzymane, nieformalne możliwości pracowników, aby dać upust swoim emocjom, również zostały znacznie ograniczone. Mając to na uwadze, organizacja zdecydowała się zorganizować warsztaty z przywództwa, które koncentrowały się na dwóch podstawowych cechach: empatii i zaufaniu.
Rozwiązanie Lumina Learning
Początkowo omawiano różne podejścia. Ponieważ cztery domeny Luminy Leader (Przewodzenie poprzez ludzi, Przewodzenie poprzez wpływ, Przewodzenie z wizją, Przewodzenie operacyjne) trafnie współgrały z wymogiem budowania empatii i zaufania, było to preferowane narzędzie do integracji z warsztatami w celu zwiększenia samoświadomości w tych obszarach
Następnie podjęto ostateczną decyzję o wykorzystaniu narzędzia Lumina Leader 360, ponieważ pozwoliłoby ono wypowiedzieć się osobom pracującym dla liderów w bezpiecznym i profesjonalnym kontekście. Zastanawialiśmy się również, czy użyć 360 od razu, czy zrobić tylko wersję Self teraz, a 360 później. Biorąc pod uwagę potrzeby, ostatecznie zdecydowaliśmy się na wersję Lumina Leader 360.
Pomysł polegał na tym, aby zrozumieć obecne wyniki indywidualne i grupowe w zakresie Przewodzenia poprzez Ludzi, a następnie wykorzystać je do postawienia kroku naprzód. Jak wiemy, Przewodzenie poprzez Ludzi to połączenie czterech ważnych cech: Uczciwości i Zaufania; Coachingu i Rozwijania Innych; Bystrości Interpersonalnej oraz Partnerstwa i Współpracy.
Wspieranie liderów APAC, biznesu kształtującego elektryczny świat.
Potrzeba biznesowa
Społeczność liderów APAC zidentyfikowała potrzebę szkolenia on-line w zakresie aspektów przywództwa w kryzysie (był to maj 2020 r. – świat zmagał się z nagłym wpływem Covid).
Organizacja, dzięki nieformalnym informacjom zwrotnym z różnych poziomów, słyszała, że liderzy zdecydowanie zarządzają tylko wynikami i liczbami, co źle wpływało na morale pracowników.
Ponieważ pandemia w jakiś sposób dotknęła wszystkich, pracownicy oczekiwali, że liderzy wykażą się większym zrozumieniem dla kwestii ludzkich i większym współczuciem.
Ponadto, ponieważ fizyczne spotkania / interakcje zostały wstrzymane, nieformalne możliwości pracowników, aby dać upust swoim emocjom, również zostały znacznie ograniczone. Mając to na uwadze, organizacja zdecydowała się zorganizować warsztaty z przywództwa, które koncentrowały się na dwóch podstawowych cechach: empatii i zaufaniu.
Rozwiązanie Lumina Learning
Początkowo omawiano różne podejścia. Ponieważ cztery domeny Luminy Leader (Przewodzenie poprzez ludzi, Przewodzenie poprzez wpływ, Przewodzenie z wizją, Przewodzenie operacyjne) trafnie współgrały z wymogiem budowania empatii i zaufania, było to preferowane narzędzie do integracji z warsztatami w celu zwiększenia samoświadomości w tych obszarach.
Następnie podjęto ostateczną decyzję o wykorzystaniu narzędzia Lumina Leader 360, ponieważ pozwoliłoby ono wypowiedzieć się osobom pracującym dla liderów w bezpiecznym i profesjonalnym kontekście. Zastanawialiśmy się również, czy użyć 360 od razu, czy zrobić tylko wersję Self teraz, a 360 później. Biorąc pod uwagę potrzeby, ostatecznie zdecydowaliśmy się na wersję Lumina Leader 360.
Pomysł polegał na tym, aby zrozumieć obecne wyniki indywidualne i grupowe w zakresie Przewodzenia poprzez Ludzi, a następnie wykorzystać je do postawienia kroku naprzód. Jak wiemy, Przewodzenie poprzez Ludzi to połączenie czterech ważnych cech: Uczciwości i Zaufania; Coachingu i Rozwijania Innych; Bystrości Interpersonalnej oraz Partnerstwa i Współpracy.
Kroki były następujące:
1.Wszyscy uczestnicy wzięli udział w Lumina Leader 360.
2. Warsztat on-line, podczas którego uczestnicy poznali swoje własne portrety. Była to bardzo angażująca i energetyzująca sesja, ponieważ spostrzeżenia i informacje dostarczone przez Luminę Leader 360 były mocno skłaniające do myślenia.
Co ciekawe, zgodnie z oczekiwaniami, spośród czterech wymiarów, Przywództwo poprzez ludzi uzyskało niższe oceny od innych, a w wielu przypadkach także od samego siebie. W ten sposób łatwo było ustalić ton i potrzebę dyskusji wokół tych obszarów podczas warsztatów.
Wygenerowano indywidualne wnioski i potrzebne działania. Sesja ujawniła pytania, a także wzbudziła zainteresowanie, aby zagłębić się w szczegóły i zrozumieć znaczenie otrzymanych informacji.
3.Wstępna praca zespołu nad zidentyfikowanymi tematami.
4.Wirtualne sesje grupowe (dwie sesje po 90 minut) z trenerem, połączone z integrującymi ćwiczeniami i znaczącymi, szczerymi dyskusjami. Program sesji obejmował :
-
- 4 wymiary przywództwa w kryzysie
- Przywództwo poprzez ludzi
- Dzielenie się najlepszymi praktykami
- Zaufanie i empatia
- Możliwości wdrożenia w organizacji
Na koniec opracowano grupowe i indywidualne plany wdrożenia.
Jakie wyniki chciał osiągnąć klient?
- Zbudowanie wspólnego zrozumienia na temat przywództwa w obecnych czasach (kryzys), w których liderzy, podobnie jak w przeszłości, nadal kierowali się liczbami, podczas gdy pracownicy byli emocjonalnie wyczerpani. Brak spotkań z kolegami z powodu wprowadzenie pracy zdalnej doprowadził do nagromadzenia uczuć i emocji. Organizacja chciała również przekazać, że jest z pracownikami w tych trudnych czasach (nikt nie miał wcześniejszego doświadczenia w tym zakresie).
- Zwiększenie samoświadomości w zakresie wymiarów przywództwa
- Rozwój 2 ważnych aspektów związanych z przywództwem: Zaufania i Empatii
Wynik
Wyniki
Warsztat zaowocował konkretnymi planami:
- Każdy lider z regionu APAC miał plan działania mający na celu wzmocnienie wymiaru Przewodzenie poprzez ludzi. Doprowadziło to do zwiększenia pozytywnej komunikacji, zaangażowania i inicjatyw między liderami i zespołami. Jedną z prostych, ale ważnych zaobserwowanych zmian było to, że nawet podczas wirtualnych spotkań liderzy poświęcali trochę czasu na nieformalną komunikację, wiedząc o znaczeniu dobrego samopoczucia pracowników i ich rodzin itp
- Zidentyfikowano partnerów do wzajemnego coachingu, aby wspierali się w określonych wymiarach. Dla zdecydowanej większości uczestników potrzebą było Przewodzenie poprzez Ludzi (i cechy takie jak bycie interpersonalnie bystrym i zaufanie). Przyspieszyło to wybór i rozwijanie cech, które każdy uczestnik wskazał na podstawie otrzymanych informacji zwrotnych 360.
- Każdy kraj/grupa miała informacje na temat tego, jak była postrzegana przez interesariuszy i opracowała plany poprawy wyników w tym zakresie. Wynik satysfakcji, zebrany z nieformalnych ankiet wewnętrznych i sesji przywódczych potwierdził tę zmianę.
Referencje
Cześć Rajiv,
Przede wszystkim chciałbym bardzo podziękować za cały wysiłek i wsparcie dla nas!!! Otrzymaliśmy bardzo dobre opinie od ludzi na temat inspirujących treści, którymi się z nami podzieliłeś. Dziękujemy również za wszystkie przypomnienia i troskę o postępy. Oprócz działań z dnia 1 organizujemy warsztaty na miejscu, aby kontynuować wymianę i wzajemny coaching, którym się podzieliłeś.
Może być jeszcze kilka pytań dotyczących zrozumienia raportu Lumina Leader i sugerujemy, aby ludzie kontaktowali się z Tobą bezpośrednio przez e-mail. Skonsoliduję również wyniki z Klaxoon, a także slido. Jeśli mam trudności w slido, czy mogę prosić o pomoc?
Jeszcze raz dziękuję!
Z wyrazami szacunku