Rozwój skutecznych zespołów w Tesco
Tesco to brytyjska międzynarodowa sieć sklepów spożywczych i ogólnospożywczych. Posiada ponad 6 800 sklepów i zatrudnia ponad 440 000 osób na całym świecie.
Potrzeby biznesowe
Tesco musiało wdrożyć nową strategię, aby:
- Zwiększyć koncentrację na potrzebach klienta
- Stać się bardziej konkurencyjnym, poprzez otwieranie sklepów Tesco Extra
Aby to osiągnąć, kluczowi menedżerowie zaangażowani w program musieli rozwinąć umiejętności budowania skutecznych zespołów:
- Podniesienie wydajności zespołu
- Działanie pod presją, w środowisku, w którym nie można przesuwać terminów
Rozwiązanie Luminy Learning
Lumina Learning współpracowała z Tesco w celu opracowania programu Lumina Team. Skupiał się on na:
- Zrozumieniu siebie
- Zwiększeniu świadomości interpersonalnej w zespole
Ustalono kluczowe kompetencje skutecznych zespołów, korzystając z Luminy Spark i Luminy Team.
Mandale zespołowe zostały stworzone na podstawie Portretów Lumina Spark.
Lumina Learning przeprowadziła dwudniowe warsztaty w Tesco oraz jednodniowe spotkanie dla najważniejszego zespołu.
Teraz wiele zespołów Tesco korzysta z tego programu.
Wyniki
Tesco skutecznie rozwinęło kompetencje komunikacji zespołowej.
Wiele „kluczowych rozmów” miało miejsce, gdy stanęliśmy w obliczu:
- Mocnej presji czasu
- Trudnej dynamiki zespołu
- Osób, które muszą pracować z „przeciwnymi osobowościami”
Kluczowy manager został zainspirowany i w pełni zaangażowany dzięki programowi Luminy, a wydajność zespołu widocznie się poprawiła.
Informacje i wskazówki dotyczące poprawy pracy zespołowej możesz otrzymać, subskrybując tutaj.